Oldalak

2020. október 22., csütörtök

Halloween-Escape Room

Őszi szünet előtti utolsó nap halloweeneztünk kicsit. „Szabaduló szobát” készítettem tantermi használatra redukálva. 3., 4. és 6. osztályban játszottuk, természetesen mindegyik osztályban más feladatokkal.

Készítettem egy rövid ppt-t, ahol az alapszituációt vázoltam.

Letölthető itt.

Ezt megbeszéltük, és indulhatott Casper kiszabadítása.

Még tavaly vettem kis zárható dobozokat

és számzáras lakatokat.

Az osztályokat 3 csoportra osztottam (LearningApps csoportalkotóval). Minden csapat a terem hátuljából indul előre. A kezükbe kapják az első feladatot, aminek a megoldása egy 3 jegyű szám. Ezzel ki tudják nyitni az első dobozt, amiben a következő feladat van stb… Az utolsó kóddal a kis bőröndöt tudja az elsőként odaért csapat kinyitni,

 amibe egy külön erre az alkalomra készített házifeladat kupont rejtettem.

 

Letölthető itt.  

És a feladatok, amiket a kis ládikók rejtettek:

6. osztály:

 Ezeket a Ideenreise oldalról töltöttem le még régen, de a közvetlen linket most nem találom. :( 

3-ban és 4-ben titkosírásos számolási feladatok voltak, különböző nehézséggel.

4. oszt:

3. oszt:

Ezt a kezdőbetűs betűtípust egyébként én készítettem itt. Meg is oszthatnám, ha nem a Deutschprofis könyvből másoltam volna hozzá a képeket. De terveim közt szerepel egy szabad felhasználásút is készíteni, mihelyst készen lesz, megosztom!

Alább egy táblázatos összefoglaló az órákról:

elképzelés

valóság

Mivel a csoportokat nem magamtól osztom fel, hanem a gép dobja, így könnyebben elfogadják, és nem panaszkodnak hogy „miért így van, én nem akarok vele egy csapatban lenni stb.”

De.

Mivel csomószor átnéztem az összes feladatot, leellenőriztem az összes lakatot, nem csúszhat hiba a feladatba.

De. Természetesen sikerült az egyik titkosírásost elrontanom. Egészen egyszerűen nem tudok számolni. (Aki Halloween éjfélig a fenti fotók alapján kibogarássza, hogy hol hibáztam, és megírja privátban, annak elküldöm a kezdőbetűs betűtípust. :) )

Előre elkészítettem gondosan mindent, így az órán nyugalomban, hanyatt dőlve szemlélhetem, ahogy a gyerekek dolgoznak.

Jó, vicceltem, igazából egy pillanatig sem gondoltam, hogy ez így lesz. Most is úgy történt, mint hasonló esetekben mindig: szaladgáltam, mint pók a falon, egyik csapattól a másikig, mert valami értetlenkedés mindig van. És persze mindenkinek adjuramistenderögtön válaszolnom kell, különben időt veszít. És persze ő kérdezett először, miért nem oda mentem…

A csapatok egymás mellett, kulturáltan versenyeznek, hiszen nyilván nem az az első csapatjátékuk.

A kisebbek élet-halál harcot vívtak, így a finisben néhányan infarktus közeli állapotba kerültek, hogy mi lesz, ha nem ők nyernek.

A gyerekek – ki gyorsabban, ki lassabban- megoldják a feladatot, a kapott kódot beállítják a lakaton, kinyitják előbb a lakatot, aztán a ládát és így megkapják a következő feladatot.

Van, aki úgy gondolta, hogy ő erősebb, mint a dobozon a zár, minek bajlódjon a kóddal, ha szét is lehet feszíteni.


A különböző feladatokkal/játékokkal a következő elvárásaim szoktak lenni:

1.  legyen nyelvileg hatékony 
2.  élvezzék a gyerekek 
3.  én élvezzem 
4.  ne igényeljen túl sok előkészületet 
5.   ne kelljen utána sokat javítanom

Ezek közül minél több teljesül, annál jobb.

Ennek tükrében erről a feladattípusról levontam a következtetéseket: van osztályom, ahol fogunk még ilyent játszani, van, ahol nem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése