Oldalak

2014. június 25., szerda

Der Handschuh

Mi az, ami ne maradjon ki a nyelvórákból? Bábozás. Éneklés. Mese!
Sokféle mesét olvashatunk németül a gyerekeknek, csak ügyeljünk rá, hogy minél egyszerűbb legyen a nyelvezete. Ennek érdekében kicsit alakíthatunk is rajtuk. Érdemes utána megbeszélni, hogy miről volt szó, újra elolvasni, eljátszani… Melyik meséből épp mit lehet kihozni. A kesztyűmeséből elég sok mindent.

Ez egy ukrán népmese. Nekem ez a könyv van meg még gyerekkoromból.


 Úgyhogy én ezt a változatot vettem alapul. De többféle feldolgozásban létezik. Például: Der Handschuh, Der schneeweiße Handschuh, Ein Märchen im Schnee, Der alte Fäustling…
 Szöveget is találni hozzá a neten többfélét.
Az én verziómban egérke van, béka, nyuszi, róka, farkas, vaddisznó és medve. Lehet hozzá bábozni, mondjuk vmi ilyesmivel.

(Bábok innen-onnan. J )

A mese feldolgozásához készítettem ezt-azt, nemsokára mutatom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése