Oldalak

2016. január 12., kedd

Pluralspiel

Fogtam 6 különböző színű A4-es papírt (a dobókockám színeivel megegyezőt), mindegyikre különböző többes szám végződést írtam, lelamináltam. Megoszlanak a vélemények, hogy hányféle többes szám végződés van, van aki így csoportosítja, van aki úgy. Én most a dobókocka oldalszáma miatt írtam hatot, de szerintem ez a felosztás abszolút megállja a helyét.
Mindegyik végződéshez választottam egy szót, aminek a képét 5 példányban nyomtattam. Ezeknek a kis képeknek a hátuljára öntapadós mágnes csíkot ragasztottam.
Az A4-es papírokat felül celluxszal ragasztottam a mágneses táblára, a lap alá a megfelelő végződésű kis képeket tettem, ötöt-ötöt. A gyerekeket két csoportra osztottam. Színdobókockával dobnak, a megfelelő színű papír alatti képeket kell megnevezniük, pontosabban azt, hogy hány darab van a lap alatt. Ha helyes a mennyiség és a főnév többes száma, akkor megkapják az egyik képet. Első körben nyilván nincs nehéz dolguk, mivel mindegyik lap alatt 5 kép van. Aztán ahogy fogynak a képek, egyre nehezebb észben tartani, hogy melyik alatt mennyi van. Aztán ha már csak egy marad, figyelni kell, hogy helyes legyen a szó egyes számban is. Ha pedig nincs alatta már semmi, akkor a kein/keine tagadószóra kell figyelni. Ha rossz a válasz, nem kapnak semmit. Az nyer, aki a legtöbb képet gyűjti. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése