Oldalak

2016. november 28., hétfő

Stationenlernen "ie"

Készültem egy Stationsarbeittal másodikosoknak. Picurkáknak most csináltam először ilyent. De nem utoljára! :) 4 fős csapatokkal dolgoztunk. 12 állomás van, ez elég sok. Aki azt szeretné, hogy minden csapat minden állomáson végigérjen, annak dupla órában ajánlom! A szavakat névelő pöttyel ellátva kellett a menetlevélre írniuk.
Az állomáskártyák:
1. Station: Csináltam képkártyákat olyan szavak képeivel, amikben "ie" szerepel. Ezeket számos egyéb játékhoz is felhasználtuk. Ezek közül kiválasztottam 5 db-ot, ezt az öt szót kellett leírni.
2. Station: Felsoroltam 10 szót, amelyekből hiányzik vagy a rövid "i", vagy az "ie". Ezeket kell helyesen leírni.
3. Station: Össze kell kötni a képeket a jelentésükkel. (A menetlevélre csak a betű-szám kódot kell írni.)
4. Station: Kettes betűmérettel nyomtattam 5 db szót, így csak nagyítóval lehet elolvasni. Ez nehezíti a másolást. (Kettes betűméretnél nyöszörögtek, hogy nehéz elolvasni. Hármasnál meg beszóltak, hogy nagyító nélkül is látszik. Kísérletezhettem volna 2,5-essel. De nem. Nincs nyöszörgés! Kettes betűméret van! :) )
5. Station: Csináltam egy szófelhőt itt. 8 szót írtam bele. Ezen kívül, aki a "Liebe" szót is idesorolta, az is pontot ért, mivel szív alakú a kép.
6. Station: Összeválogattam "ie"-s szavak képeit egy oldalra, és tettem közé egyet, ami rövid "i". Ezt kell megkeresni.
7. Station: Betűire vagdostam egy szót.
8. Station: Tükörírással írtam a szavakat. Tükröt is adtam nekik, hogy könnyebb legyen elolvasni. A betűtípus innen van.
9. Station: Itt is kakukktojást kell keresni. Itt számok közül kell megtalálni azt, amelyikben nincsen "ie".
10. Station: 5 szót vágtam szótagjaira.
11. Station: Hüpfdiktat. Az utasításnak megfelelően ugrálva kijön egy mondat, természetesen csupa "ie"-vel.
12. Station: Végre használtuk a Vorlesestiftem! Itt hallás után kell a szavakat leírni. Most nem én beszéltem rá a ceruzára, hanem letöltöttem a szavakat a duden.de-ről, így nem az én hangomat kellett hallgatniuk.
A menetlevél így néz ki:
A komplett csomag letölthető itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése