Oldalak

2015. december 30., szerda

Variationen zu den Artikeln

Összeszedtem néhány variációt névelők gyakorlására. A névelőket itt is a szokott színnel jelölöm: der=kék, die=piros, das=sárga, többes szám=zöld

Holzcomputer/Lyukdoboz
Ez a doboz létezik 4 vagy 5 lyukas verzióban, nekem négyes van. A kép (kérdés) mellé 4 válaszadási lehetőség van, ez esetben most a névelők színei. Amelyiket helyesnek vélem, a mellé dugom be a bütyköt a lyukba. Ha helyes a megoldás, ki tudom húzni a papírt (mivel ott vágtam ki), ha nem, akkor nem.
Első ránézésre egyébként azt gondoltam, hogy milyen jó, könnyű szerrel fogok tudni ehhez feladatokat gyártani, hiszen elég sok lehetőség rejlik ebben a feladattípusban. Csakhogy a keretbe úgy beleszerkeszteni a papírt, hogy az teljes pontossággal passzoljon, a lyukak a helyén legyenek, hogy  a bütyköt könnyen bele lehessen tenni a helyére, akkor is, ha több papír van benne egyszerre, na az nem egy egyszerű mutatvány. Nekem nem is nagyon sikerült. Lehet ezekhez papírt is kapni persze, csak úgy nyilván már nem olyan költséghatékony.  

Klammerkarte 1.
Ez a csipeszes kártyának az egyik változata, több helyen szerepelt már. A helyes megoldásra teszem a csipeszt, megfordítom, a hátlapon pedig a megfelelő helyen jelölve van a megoldás.
Klammerkarte 2.
Ez a csipeszes kártya egy másik változata. Itt különféle színű csipeszeket teszek a kép mögé a névelő színének megfelelően, a hátoldalon pedig a helyes szín van.
Kupak
Ez a kupakos feladat is jó mókának bizonyult, legalábbis nálunk örömmel tekergették kicsik-nagyok. A kupak alját kivágtam a tejes dobozról, felragasztottam egy mappára (Vmi jó fajta műanyag ragasztó kell!), a kupakok tetejét alkoholos filccel kiszíneztem, aztán lehet a képek mellé a névelőnek megfelelő színt tekergetni. A végén kihajtom a papírt, és ott a megoldás. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése