Oldalak

2015. augusztus 18., kedd

Satzglieder Häuser-letölthető

Mondatrészek szemléltetéséhez készítettem ezeket a házikókat. A különböző mondatrészeket jelölő házakat különböző színű papírra nyomtattam. Az alanyt és az állítmányt egy templom és egy kocsma alakú épülettel jelöltem, mivel ez az a két dolog, ami minden településen van. J Szerintem. Úgyhogy ezek nehogy kimaradjanak a mondatból. Csináltam még néhány üres házikót is, így mindenki azt ír bele, amit akar. Hátha valakinek nem tetszik a templom meg a kocsma, vagy árnyaltabban akar különbséget tenni a mondatrészek között, vagy akármi. Aki pedig az alany és állítmányon kívül a többi mondatrészt nem akarja külön színnel jelölni, az nyomtassa egyszerűen az összes többit zöldre. Tehetünk a hátuljára mágnest, vagy rögzíthetjük táblagyurmával.
Készítettem „dobozházikókat” is. Ezekbe tettem a szavakat, amiket a táblára helyezhetnek a gyerekek a házikók alá. Csinálhatjuk ezeket is színesben. ( Én a „többi mondatrészt” mind zöldnek jelöltem.) Aztán ha már nagyon megy, fehér lapra összekeverve. Vagy színes lapra, házikók nélkül. Vagy fehér lapra házikók nélkül… JKinek hogy.
Házikók letölthetők itt. A4-es méret. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése