Oldalak

2014. október 13., hétfő

Schwungtuch

A kisgyerekes foglalkozások elengedhetetlen része a mozgásos játék, hogy átmozgassuk őket, még több színt vigyünk az órába, jobban fog közben az agyuk is, stb…

Egy nagyon ötletes és jó hangulatot teremtő mozgásfejlesztő játék a színes ejtőernyő. Az egész testet átmozgatja, fejleszti az alapvető motoros készségeket, az orientációs képességet, jótékony hatással van a szociális viselkedésre, az interakciós képességre, testkoordinációra… De mivel én se nem mozgásterápiás foglalkozásokat tartok, se nem pusztán hobbiból múlatjuk az időt, így igyekszem most az ejtőernyő felhasználási lehetőségei közül azokra fókuszálni, amik az idegennyelvi fejlesztés szempontjából is hasznosak.

  • Első körben csak emelgessük az ernyőt föl-le. Hoch-runter, hoch-runter…
  • Tegyünk az ernyőre egy labdát. Induljunk el körbe-körbe, ügyelve arra, hogy a labda közben ne essen le. Sétáljunk először lassan, aztán gyorsan. Langsam- schnell, langsam- schnell…
  • Fogják a gyerekek egy kézzel az ernyőt, a másik kezükkel pedig gurítsanak egy labdát egymásnak körbe, először az egyik irányba, majd a másikba. Rechts-links, rechts- links…
  • Felezzük el a csoportot. Az gyerekek egyik fele fogja az ernyőt, a másik fele körben áll. Tegyünk színes kis labdákat az ernyőre, dobálgassák a gyerekek ezeket fel-le. A körben álló gyerekek pedig gyűjtsék össze a menet közben lepotyogó labdákat. Előzőleg beszéljük meg, hogy ki milyen színűt gyűjt. (Ha nincs annyi gyerek, hogy kettébontsuk a csoportot, akkor először dobálgassák kicsit, majd a végén szedjék össze maguk, színek szerint.)
  • Készítsünk ki néhány kisebb, könnyű játékot, ruhadarabot, plüssállatot…  Az egyik gyerek feladata legyen, hogy ezeket feldobálja az ernyőre, míg a többiek megpróbálják az oda dobált tárgyakat ledobni az ernyőről, annak föl-le mozgatásával. A cél, hogy az összes játék az ernyőn legyen. (Célszerű ezt időre játszani, különben a végtelenségig dobálgathat egy gyerek, és mire mindenki sorra kerül, megunják.) Próbáljuk a játék közben megnevezni a dolgokat, amik épp az ernyőn vannak. Arra mondjuk kicsi az esély, hogy bárki meg is hallja, mert valószínűleg kicsit hangos lesz a játék. J De ha lejárt az idő, soroljuk fel, hogy mi van az ernyőben, mi a földön. Számoljuk meg, a végén értelem szerűen az a gyerek nyer, aki a legtöbbet dobta az ernyőbe.
  • Tegyünk egy labdát az ernyőre, nevezzünk meg egy színt és a gyerekeknek meg kell próbálni arra a színre gurítani a labdát. (Nem könnyű, nagyon össze kell dolgozniuk!)
  • Mondóka tanulás közben is használhatjuk. Van például ez a kis hajós versike, erre jól lehet a kendőt különböző tempóban fel-le mozgatni. Tehetünk egy papírhajót is középre, ami a vers végén a „nagy viharban” leesik az ernyőről.


Schiffchen
Fährt ein Schiffchen übers Meer,
schaukelt hin und schaukelt her. 
Kommt ein kleiner Wind 
fährt das Schiff geschwind.
Kommt ein großer Wind daher, 
schaukelt Schiffchen immer mehr. 
Kommt ein großer Sturm, 
fällt das Schiffchen um ! 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése