Oldalak

2014. augusztus 22., péntek

Glücksrad Obst1

A következő témaköröm képei már régen elkészültek, és csak arra várnak, hogy végre különböző feladatok formájában alakot öltsenek. Én viszont erről a gyümölcs témáról elég nehezen tudok leszakadni. J De talán ez a mai lesz az utolsó, aztán haladok tovább! J

Régóta gondolkodom, hogy hogyan lehetne szerencsekereket készíteni a legegyszerűbb módon. Mert olyan sokmindenre lehet használni, és a gyerekek is szeretik az ilyesmit. Nemrég ráakadtam a fittkid.hu-n egy CD tartós variációra, gyorsan ki is próbáltam. 
Kell hozzá egy CD-s vagy DVD-s doboz, 10 (vagy akár több) db-os. Ebbe készítünk egy méretben passzoló lapot, lelamináljuk, majd rátesszük a tartóban található CD méretű műanyag lapot, amire alkoholos filccel egy mutatót rajzoltunk.
 És kész! És előzetes félelmeimmel ellentétben nagyon jól pörög.

De mégsem voltam 100%-ig megelégedve az ötlettel. A legnagyobb bajom a CD-s megoldással az, hogy a méret adott, és nem túl nagy. Ezért kiötlöttem egy másikat. Kell hozzá egy átlátszó tapadókorong, egy kisebb méretű jégkrém pálcika, egy gombostű, és vmi eszköz, a gombostű elvágásához.
 A jégkrém pálcikát befestettem pirosra, egy szélesebb tűvel böktem rá egy lyukat, és egy gombostűvel beleböktem a tapadókorongba. A kilógó részét pedig lecsíptem egy csípőfogóval. Ennyi! Oda tapasztom, ahova akarom. Na jó, nyilván nem egy sima papírra, hanem lamináltra. Vagy akár táblára. Akkora alapot készítek neki, amekkorát akarok, nem kell méretre vágni… Szóval szerintem nagyon praktikus.

Gyümölcsösből csináltam most egy kisebb alapot CD tartóba és egy nagyobbat a jégkrém pálcikás pörgettyűhöz.
A pörgettyű felhasználási lehetőségeinek csak a képzeletünk szab határt. Ezekkel a gyümölcsökkel játszhatunk például úgy, hogy minden gyerek választ magának egy gyümölcsöt, ahányszor az ő gyümölcsére kerül a pörgettyű, kap egy pontot. Az nyer, akinek előbb összegyűlik 3, vagy 4, vagy 5, vagy amennyi ideig játszani akarunk.
Vagy játszhatunk a bingo táblákkal is, a bingo szabályaival. A különbség csak annyi, hogy nem kártyákat húzunk, hanem pörgetünk. Így kicsit tovább tart a játék, mivel nyilván egy gyümölcs többször is sorra kerül így. 

A szerencsekerék alap megvásárolható az Obst1 csomag részeként itt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése